Världen är emot mig

Huuhh. Vi har haft ett block i skolan på c:a 3mån där man automatiskt får godkänt om man har mindre än 10% i frånvaro, vilket i sig är ganska poänglöst - jag kommer ju ändå göra uppgiften för att få ett högre betyg, men nu visar det sig att jag ligger på ungefär femton procent och måste göra en kompletteringsuppgift INNAN jag får göra VG/MVG-uppgiften. Hur surt är inte det!?

Dessutom är det hjärndöda faktafrågor jag ska göra, som inte ger möjlighet till nått slags tänkande överhuvudtaget. Dessutom står svaret i en exakt mening fem sidor tidigare i boken. Frågor i stil med:
"Från vilket grekiskt ord kommer ekonomi?"

Jag menar, totalt poänglöst lärande. Jag vill göra frågor i stil med:
"På vilka sätt kan man stärka den svenska ekonomin på lång sikt och hur bör staten agera för att få en JÄMN ekonomisk tillväxt?"

Kommentarer
Postat av: Anonym

detta var kanske det dummaste jag hört!

för det första: i teoretiska kurser så får ju inte närvaron ha betydelse. jag menar, man kan ju tenta av kurser och då räknas ju bara inlämningar och prov.

och vad är det som säger att man ska få godkänt för att man har varit på lektionerna. man måste ju göra något också. kunna något!

och: typiskt svenska skolan! morr och blä.

2009-01-18 @ 20:48:03
URL: http://malink.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja alltså var är skolan på väg... önskar att du och jag kunde göra om hela skolsystemet. vi skulle bli bra diktatorer! diktatorinnor :D

2009-01-18 @ 21:51:33
Postat av: Johanna

Svar till kommentar :D haha

Frakten gick på 62 kr och det är ett svenskt företag så det tillkom ingen tull :) asbra!

2009-01-20 @ 22:58:54
URL: http://betongbarnet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jaha, du menade den! Den är köpt second hand så jag har inte betalat nå tull eller ngt. Men jag har hört att det totala med frakt och tull går upp mot femhundra kronor. Jag har velat beställa från forever21 hur länge som helst, det är galet.

2009-01-21 @ 23:58:42
URL: http://betongbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0